søndag den 3. juli 2016

regn, sol, regn , sol. det danske sommervejr.




Det er i dag et vejr, et solskinsvejr med regn, kraftige byger
og solskin igen.
 Temperatur omkring de tyve.
Det er vist det, vi kalder dansk sommer.

Har dog været ude med kameraet mellem bygerne.



En rose så skøn.




Primula som blomstrer igen




Acer som er nyplantet i bedet ved udestuen - (øst/nord).




Her er hel bedet, hvor det meste er nytilplantet.




Hjørnebedet på modsatte side ad udesuen - (øst/syd)
Roserne var der, resten er nyplantet.

Da vi lavede udestuen, lavede vi regnfaskine fra taget.
Jorden/sandet som blev gravet op, blev til mit nye bed med 
spalter og kildekalksten



Er stadig ikke helt plantet til, men det kommer efterhånden.



Hilsen Bente.

6 kommentarer:

  1. Ja det er ikke nemt at nå ud og tage billeder mellem bygerne, men det lykkedes dig. Du har fået flere fine bede, kan jeg se, eller måske har du udvidet et par bede. Spaltebedet kan jeg som sagt godt lide.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er kun spaltebedet som er nyt.
      De resterende var der, men bliver ofte lavet om.

      Hilsen Bente.

      Slet
  2. Så hyggelig at du stoppet opp i min blogg. Jeg kan se at du liker rødt og den primulaen riktig lyser det av. Hilsen Vigdis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej.
      Jeg synes at det er dejligt at kan følge flere haveblogs , også dem i Norden.
      Det giver meget inspiration at se hvad andre har i deres haver.
      Hilsen Bente.

      Slet
  3. Hei! Takk for besøk på min blogg! Alltid hyggelig å bli kjent med nye hagebloggere. Jeg kjenner flere bloggere fra Danmark, og hageinteressen har vi alle til felles :)
    Flott spaltebed du har lavet!

    Ha en god ny uke!

    SvarSlet
  4. Tak fordi du kiggede ind.
    Jeg nyder også at se jeres haver.
    Altid spændende med noget ny inspiration.

    Håber også at jeg får held med spaltebedet.
    Der er nogle af de første planter som jeg fik foræret
    sen efterår har stået i potter indtil jeg fik lavet
    bedet,.Ikke alle planter klarede det.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet