søndag den 10. juli 2016

Hvor bliver den sommer af??




Det regner og regner og dræbersneglene 
har gyldne tider.
Fandt en kæmpe "børge" i går , den var igang med et hostablad.
Det er den første, jeg har fundet, men de myldre frem ude fra friområdet.

Ja alting er grønt, også i mellem stauderne .
Det er næsten umuligt at holde bedene rene.
Jorden er så våd, at så snart man vender ryggen til, er der nyt ukrudt.

Der blev da lige lidt tid mellem bygerne til lidt fotos.






De smukke kornblomster vælter rundt mellem hinanden.




De blå kartoflers blomst.
Smuk blå farve.




Blomsten fra de rosa kartofler.




Blodgræs
Håber at det kan klare at være ude hele vinteren.




Den lille alpine edelweis.




Her er så den almindelige str. edelweis




Lilium formosanum
Er hel utrolig smuk.




Her kan man se, at blomstetragten er lige så lang, som planten er høj.




Nyserøllike



Håber alle har haft en god weekend

Hilsen Bente


10 kommentarer:

  1. Det er sjovt at se din formosanum. Vi har nemlig plantet den i år præcis på samme måde, som du har gjort, foran en sten. Forhåbentligt blomstrer den til næste år.

    SvarSlet
  2. Hej Marie.
    Jeg har ikke plantet den der.
    Den har sået sig mellem stenene.
    Når den først er godt etableret er den villig til at sprede frø.

    Har faktisk lavet flere aflæggere.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet
  3. Spændende at den Formosanum sår sig selv, hvor er den fin. Sådan en har jeg ikke, snegle derimod har jeg efterhånden også rigeligt af, alt det regn er træls, men det bliver tilsyneladende bedre vejr fra i morgen, vi får se.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber snart vi får noget tørvejr.
      Min have er efterhånden hel grøn af ukrudt.

      Formosanum var jeg ellers ved, at tro at jeg havde været for hård med deling,
      da der ikke kom nogen, hvor den plejer at være,men så kom den heldigvis
      andre steder.

      Hilsen Bente.

      Slet
  4. Hvor er kartoffelblomster i grunden smukke - ikke bare i haven, men også på markerne. Jeg kørte forleden på en egn, hvor der er mange kartoffelmarker.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna.
      Ja de er smukke, men ofte er det jo blomsterne fra stauderne vi ser,
      ikke dem som er på frugt og grønt.

      Ja kartoffelmarker er smukke.
      Jeg har lige været et par dage ved Rudbøl grænse.
      På turen derned og hjem er vi kørt forbi rigtig mange smukke kartoffelmarker,
      især var der et par steder med lyslilla blomster i. Utrolig smukke.

      Hilsen Bente.

      Slet
  5. Hei Bente

    Så flott din lange lilje er! En sånn har jeg aldri sett før, og dine rosa kornblomster var også veldig fine. Liker veldig godt fargen på de :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.
      Jeg er også vældig glad for den fine lilje.
      De store tragter er næsten samme længde som stænglerne.

      Hilsen Bente.

      Slet
    2. Hej Marit.
      Jeg er også vældig glad for den fine lilje.
      De store tragter er næsten samme længde som stænglerne.

      Hilsen Bente.

      Slet
  6. Din have set skøn ud, og nu kommer sommeren for alvor! Du har ret i at sneglene har haft gode betingelser i haven.

    Hav en dejlig sommer!

    SvarSlet