søndag den 31. juli 2016

En skøn søndag.



Vi var i dag på Hvalpsund Færgekro til lækker brunch sammen med vores naboer.

Vi har dejlige naboer, som altid er parate til at passe høns, drivhus og 
blomsterkrukker, når vi ikke er hjemme.
Det ville vi gerne gøre gengæld for med en lækker brunch.


Senere på dagen var der dejlig vejr, til en tur i haven.







Et hjertetræ, som var lille bitte, da jeg fik den ved en anden plante.
Der var to små frøplanter i potten.

Jeg forsøger at stamme den op, klipper den også tilbage et par gange, i løbet af sæsonen.

Skal pottes op i en lidt større potte, håber jeg kan holde den i  kugleform.




Hjemmelavet betonkrukke. Den er lavet i papkasser.
Den er bygget ind i kant af stenbedet.




Den hvide floks er den eneste jeg har tilbage.
Har haft i andre farver, men jeg døjer med, de får meldug.
Derfor er de skrottet.



 Har fået nye høns. 


 håber I alle har haft en dejlig  weekend.

Hilsen Bente.

6 kommentarer:

  1. Hej Bente
    Det er et fint lille hjertetræ, du har i krukken. Der er ikke meget ved floks med meldug, jeg har ikke været plaget af det i år, vi har nok fået tilstrækkeligt regn.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      jeg ved ikke om det er fordi, de andre jeg havde, stod for indeklemt.
      Man siger at phlox skal havde luft om sig.

      Hilsen Bente.

      Slet
  2. Det er dejligt at have gode naboer, der er villige til at hjælpe, når man ikke selv er hjemme. De fortjener en god brunch, og mon ikke, I har hygget jer sammen.
    Din hvide floks er meget smuk. Mon det er tilfældigt, at den ikke har fået meldug, eller er den mon ekstra hårdfør?

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan huske da jeg købte den, sagde sælgeren, at den var hårfør overfor meldug.
      Den har heller aldrig været angrebet.

      hilsen Bente.

      Slet
  3. Hej Bente
    Så fint det blomstrer hos deg nå! Den hjemmelagde betongkrukken var kjempefin. Buker du bare en alminnelig pappeske, eller bruker du noe annet i tilleg til armering?
    Hjertetreet var også så fint!

    SvarSlet
  4. Hej Marit.
    Min betonkrukke er lavet med papkasser.
    Jeg havde fundet nogle som var meget stærke og passede ind i hinanden.
    Jeg synes faktisk er den er pænere end flere andre som jeg har lavet
    i træforme.
    Den får en mere rund form og aftryk fra kasserne.
    I bunden er der hønsenet, ellers ikke andet.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet