mandag den 4. juli 2016

Dele - flytte - potte op.



Der er flere ting som skal flyttes( sådan er det hvert år)

Nogle gange er det fordi, det måske ikke står rigtigt
eller jeg har fået en anden ide.

Når jeg deler og flytter rundt, bliver der jo ofte 
planter i overskud, som så bliver pottet  mhp salg
på plantemarkeder eller ved åben have.




Godt gang i potterne.




Denne hosta Stiletto måtte lade livet.

Jeg kom til at læse om hostasyge i går .
Jeg har længe kigget på disse (har/havde fire)
De var fyldt med pletter og så mærkelige ud.
Så de røg alle op og på lossepladsen.

Spaden gjort godt ren og havehandsker smidt til vask.


Heldigvis har jeg ikke set andre, som så syge ud.




Det ville være frygteligt at flere blev syge.



Ha`en god aften.


Hilsen Bente

2 kommentarer:

  1. Hosta kan være smittet ja, og da er det best å kaste de. Flotte hosta du har! Jeg liker så godt de som går i blå nyanser.

    Ha en god aften.

    SvarSlet
  2. Hej Marit.

    Jeg bliver så bange for at flere hosta kan blive syge, men håber det ikke.
    Jeg har de sidste 3 år fjernet omkring 20 buskbombuske som havde virus.
    Det er der heller ikke noget at gøre ved.

    Ja jeg er også meget begejstret for de blålige hosta.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet