torsdag den 1. februar 2018

Februar 1.



1. Februar.

Dejligt at se, at det stadig kommet nyt op af jorden.





Kan se at vintergækkene kommer op og viser sin blomst frem.





Vår Iris er også godt på vej.




Her er det de blå Balkan Anemoner som begynder at vise farve.




Hyacinter er også godt på vej.




Det er SanktHansurt som også pibler op af jorden.

Mange påskeliljer og enkelte tulipaner er også på vej.
Så ikke så glad for, at de lover hård nattefrost i næste uge


Har mange frø, der er taget fra sidste år ,som jeg gerne vil til at så,
men skal det være så koldt, tror jeg, at jeg venter lidt endnu.
Er I andre godt igang med at så 


Jeg har samlet lidt rådne blade sammen ved hosta og der fandt jeg små dræbesnegle.
De har ligger godt gemt og gumlet i sig.


Go`aften til jer alle

Hilsen Bente.

6 kommentarer:

  1. Hej Bente

    Det har du ret i - vi må håbe på noget sne til isolering!
    Ellers ser det jo godt ud, det er flot på vej!
    Godt du fik set sneglene - Hosta er deres livret!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du ser min side.

      Har jo været fraværende i næsten et år.
      Ja sneglene har haft en mild vinter desværre.
      Lidt barfrost kan måske tage nogle af med livet,
      ellers må sneglejagten sættes tidligt ind.

      Hilsen Bente

      Slet
  2. Det er jo så godt å se løker som kommer opp av jorden. Drepersnegler er fint å finne så tidlig på året. Flotte snøklokker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du kigger ind.
      Ja lidt dække til de nye planter vil være godt, istedet for bar frost.

      Men det milde vinter gør også, at der er flere snegle som overlever , desværre.
      Vh Bente

      Slet
  3. Ja,der begynder at ske lidt i haven, men i dag har meget af det der er kommet op her hos os, dukket nakken lidt i det kolde vejr.
    Jeg er begyndt, at så lidt stauder. De står i drivhuset og så regner jeg med at tage dem ind i varmen om et par uger.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene.
      Jeg såede lidt i efteråret som står i drivhuset, men tror noget er gåat til.
      Var ikke klar over såtidspunkt, så såede kun det halve. Vil så resten her i foråret.

      Hilsen Bente.

      Slet