mandag den 6. april 2015

En dejlig dag i haven.




Det har været en skøn dag i haven.
En dag med fuld sol og ingen blæst.

Har fået flyttet rundt på en pæon som ikke havde plads nok.

Fået kultiveret i mine stenbede med den lille håndkutivator.
Der er stadig mange ting, som ikke er kommet frem endnu,så man skal være varsomt.







3 forskellige hepaticaer.


De gule primulaer er længst fremme hos mig.


En lille saxifraga fra en af mine stenkrukker..


Hvid Androsace.


Saxifraga med gul blomst,


Vores stjernemagnolie synes også godt om det gode vejr..


Så nu ønsker vi ikke mere nattefrost.






Håber I alle har haft en dejlig påske..

Hilsen Bente.

6 kommentarer:

  1. Dejlige forårsplanter, du viser. Ja, stjernemagnoliaen mister noget af sin kridhvide skønhed, hvis nattefrosten rammer den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej.
      Ja forårsplanter kan man ikke få for mange af. Man bliver i så godt humør når det hele vælter op af jorden.

      Hilsen Bente.

      Slet
  2. Hej Bente.Magnolie er bare sådan en smuk plante...............viser også min Susan der er ved at springe ud lige nu.
    Anemoner er ikke kommet frem her hos mig.................men har mange primula i blomst.
    Dejligt at få ordnet i bedene.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      De sidste dage her med solskin er bare så dejligt og alting kommer ferm.
      mange af mine hostaer viser også spidser frem nu.

      Hilsen Bente.

      Slet
  3. Så fint det blommar hos dig, den gula saxifragan har jag inte sett förut, en fin gul färg. Underbar Magnolia.
    Ha det skönt i solen /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maribel.
      Jeg har faktisk 2 forskellige gule saxifragaer.
      Jeg har lige fornylig været til et foredrag om saxifraga og der findes bare så mange smukke .

      Hilsen Bente.

      Slet