søndag den 22. juni 2014

Planteskolebesøg på Fyn.



Torsdag den 19 juni kørte vi hjem fra Fyn.

Min svigerinde og jeg havde tidligere været til et foredrag i Randers alpine klub med Arne Jacobsen
fra Glamsbjerg.

Der fortalte han om mange spændende træer og buske.
Mange af disse planter har han selv hentet fra Kina og andre lande.
Han har så podet og formeret.

Det er et meget specielt sted med utrolig mange spændende planter.


Jeg købte denne fine lille  fyr.


Denne her er en benved.med en speciel blomst.


Dette er en vild daphne" Astrid"


En afgansk syren. Får små hvide blomster.

Det blev også til en acer men billed må i undvære( Dårlig kvalitet)

Her i min egen have er der meget tørt, vi mangler rigtig meget vand.
Mange planter hænger er visner. Det er så trist, for nu var alting bare 
så godt igang.


En lille fin pude nellike.


Lysegrøn campanula med lysende blå blomster.
Bier og humlebier elsker den.


saxifraga med takkede blade.


solnedgang fredag aften.

Håber I alle har haft en dejlig weekend.

Hilsen Bente.

3 kommentarer:

  1. Ja det var en smuk himmel i fredags. Man bliver så ked af det, når alle planterne hænger, det er trist at se på.
    Det ser ud til at være en spændende planteskole, hvordan er priserne?
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth.
    Jeg synes at det var meget rimelige priser.
    Fra 75 kr til 110 kr.
    Jeg tror at hos en alm. plantehandel ville det være meget dyrere

    Hilsen Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for oplysningen, nej det er bestemt ikke dyrt.
      Hilsen Lisbeth

      Slet