mandag den 29. april 2013

Var på plantemarked i weekenden.



Har i weekenden været på plantemarked i Fjerridslev.
Det er ikke så stort, men da vi camperer ved Klim strand var
det jo nærliggende, at køre de 10 km ind til byen, for at se om der var
noget, jeg ikke kunne undvære. Og minsanten om ikke nogle småting fandt
vej til min kasse. Hvor heldigt.
 
 
 
Jeg faldt for denne trillium + 2 mere, en gul og en hvid.
 
 
Denne mørke primula med stærke lyserøde blomster.
 
 
Denne specielle påskelilje med meget smalle blade og fliget blomst som er dobbelt
 
Hepatica med hvide blomster
 

 
Blodurt med enkelte blomster,( har den fyldte)
 
 
Ikke mere for i dag. Håber på en god dag i morgen, da jeg efterhånden
har en del som skal plantes og klippes.
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Hej Bente
    det er da nogen fine køb!
    Trillium og blodurt hører bestemt til blandt favoritterne her!

    Du må have en dejlig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten.
      Der findes så mage skønne arter at jeg kan blive ved med at finde
      flere nye planter og jeg har plads til mange flere planter.
      Skal også på plantemarked både den 5 & 9 maj.
      Så mon ikke der er lidt mere guf til haven.
      Hilsen Bente.

      Slet
  2. Hej Bente.Altid dejligt at besøge plantemarkeder-Og dejlige blomster du har købt.
    Kan se at der er mange der har blodurt,så den vil jeg se efter.God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      På et plantemarked er der altid noget at gå efter.
      Indimellem finder jeg planter som jeg ikke kender.
      Søndag den 5 maj Har vi plantemarked i Viborg havekreds.
      Den 9 maj er der plantemarked i Troelstrup og begge steder
      tror jeg helt bestemt at jeg finder gode sager.
      Hilsen Bente.

      Slet
  3. Fine planter du har købt, glæder mig til at se dine billeder af blomsterne i fuld flor :-)
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Ja du er altid velkommen til at kigge forbi.
      Jeg ville plante i dag, men det er så blæsende og vinder er kold.
      Jeg har flere indendørssysler, så det er nok det der sker i dag.
      Hilsen Bente.

      Slet
  4. Rigtig spændende sager du fandt frem til. Hele tre farver Trillium :) Man kan altså ikke ta ind et sted med planter uden at der er et eller andet man bestemt ikke kan undvære ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej .
      Jeg er bestemt ikke til at gå fra et plantemarked uden at finde bare lige et par ting.
      Jeg kan altid finde plads til flere planter.
      Hilsen Bente.

      Slet
  5. Det var fint du besøgte vores plantemarked. Jeg har gennem mange år været medlem af den lokale havekreds, der står for plantemarkedet. Jeg var også dernede et smut og var så heldig at vinde en stor julerose i deres amerikanske lotteri. Desuden købte jeg 2 vårfladbælg.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjyllalnd

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene.
      Ja det var fint det der var men mange af de vante sælgere havde ikke så meget at byde på da vi jo alle ved at dette forår har drillet os.
      Jeg har tilmeldt mig som læser af din blog. Håber at jeg kommer forbi din dør en dag.
      Jeg holder heller ikke åben have men alle er velkommen til at kigge forbi.
      Hilsen Bente.

      Slet
  6. En trillium i blomst er det svært at gå forbi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.
      Jeg synes at det altid er svært at gå forbi noget skønne,smukke blomster.

      Slet