mandag den 13. august 2012

Så er der igen tid til bloggen.

Så er det vist på tide at se lidt til bloggen igen.
Uge 31 havde vi alle vores 4 børnebørn på ferie.
Piger på 3½ ,6½ år og drenge på 8 & 9 år.
 Der var liv og glade dage med mange aktiviteter.

Uge 32 var vi på camping i Møgeltønder.

Efter 2 uger uden tid til haven og masser af regn ( der kom 42 mm regn
mandag i uge 32) skybrud i Viborg.

Ja ukrudt trives godt så det er bare at begynde fra en ende af.

Tomater og agurker i drihuset var også vokset godt og
Vindruerne er snart modne.
Også tomaterne modnes.

Så skal der snart laves pesto af mine basilikum.


Disse dahlier er købt for at være helt hvide men det kniber lidt.




hvid solhat.

Så har jeg efterhånden fået samlet mange sten, så nu starter mit nye projekt.


Anlæggelse af et nyt stenbed. Græsplænen må vige.



Det tager noget tid og kræfter at få græsset skrællet af.

Samtidig blev der hakket kanter i hele haven.
Det er min arbejdsomme mand som klarer alt det hårde arbejde.
Så er det lige før at min blå hibiscus springer ud.
Den smukke hvide syrenhortensia.


Ikke flere billeder for denne gang men vender tilbage med flere efterhånden som mit projekt skrider frem.
Glæder mig til når det endelig bliver tid til at plante til.
 Fortsat god aften til jer alle.
 Hilsen Bente.

6 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud. De dahlia er bare skønne med det lilla i midten. God arbejdslyst med stenbedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er meget smukke, det er også som om at blomsterbladene er svagt lilla ude i spidsen. Men helt hvide som der var vist på posen er de jo ikke,men pyt.
      Tak fordi du kiggede ind.
      Hilsen Bente.

      Slet
  2. Jeg kom bare lige forbi.
    Gode billeder. Det ser ud til at du har en smuk og spændende have.
    Jeg holder meget af natursten.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. tak fordi du kiggede ind.
      Det er et stort arbejde vi er gået igang med, det tager flere dage.
      Men jeg tror, at det bliver godt, når det bliver færdigt.
      Jeg har det bare sådan at når et projekt er færdigt, kan jeg nok finde et nyt projekt.
      Min mand gruer altid for at der er noget i overskud for så ved han godt, at et nyt er på tegnebrættet.
      Mange hilsner fra Bente.

      Slet
  3. I går godt nok til den, og det ser ud til at være nogle gode former på bedene. Glæder mig til at det færdige resultat engang...altså hvis man overhovedet kan sige noget er færdigt i en have:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja færdig bliver jeg nok aldrig.
      Vi har fjernet en masse græs, hvor det så skal være stenmel på gangene mellem stenbedene.
      Der skal også laves en lille plads til trug som jeg har støbt, samtidig skal der være en plads til en bænk eller et par stole, så jeg får kig op gennem haven.
      tak fordi du kiggede forbi.
      Hilsen Bente.

      Slet